Kokoustunnelmia

Pirkkalan kunta palkittiin 2017 syyskokouksen yhteydessä Pirkkalan tuhatvuotisen historian esilletuonnista. Vuoden pirkkalainen kotiseututeko - palkinnon vastaanottivat pormestari Marko Jarva ja kulttuurikoordinaattori Kiti Mäkinen.

Kokoustilana tällä kertaa Pirkkalan upea lukio Silmu.

Pirkkala-seuran vuoden 2016 kevätkokous  pidettiin 30.3 Pappilan väentuvassa. Tilaisuudessa seuramme lahjoitti ensimmäistä kertaa Vuoden kulttuuriteko-palkinnon, jonka saajana oli Pirkkalan seurakunta Pappilan alueen kunnostamisesta.

Tilaisuus keräsi salin täydeltä jäseniä tutustumaan kunnostettuun väentupaan ja kuuntelemaan seurakunnan talouspäällikö Pekka Elomaata ja hänen kertomustaan kunnostusprojektista.

Vuoden 2015 kevätkokous pidettiin tiistaina 24.3. klo 18 uuden senioritalon ravintolassa. Kokouksen alussa seutujohtaja Päivi Nurminen kertoi aiheista "kotiseutumme Pirkkala osana Tampereen seutua", "Pirkkala kaupunkiseudun ytimessä" sekä "itsenäisen kunnan identiteetti". Ennätyssuuri kokousyleisö sai kattavan tietopaketin myös Tampereen seudun kasvusuunnitelmista aina vuoteen 2040 saakka, jolloin ennusteen mukaan alueellamme on 120.000 henkeä enemmän kuin nyt.  Pirkkalassa oletetaan olevan tuolloin n. 30.000 henkeä. Esityksen lopussa yleisö sai tehdä lisäkysymyksiä kiinnostavasta aiheesta.Kokouksessa oli läsnä kaikkiaan n. 55 henkeä.

Seutujohtaja Päivi Nurminen kertoo itsenäisen kunnan identiteetistä. Etualalla oikealla Pirkkala-Seuran puheenjohtaja Hannu Routamaa.