Kotiseututyö

Pirkkala-Seuran toiminta on monipuolista.  Seura mm. järjestää kotiseuturetkiä lähiympäristöön ja monenlaisia tapahtumia ja hankkeita.  Yhdessä kunnan kanssa olemme laatineet luontopolun Iso-Naistenjärvelle. Olemme jo monien vuosien ajan jakaneet myös stipendejä menestyneille koululaisille ja Pirkkalan yhteislukion opiskelijoille.

Pidämme huolta siitä, että meille asukkaille arvokkaat kulttuurimaisemat, arvorakennukset ja luontokohteet säilyvät samalla kun asuinalueemme uudistuvat ja kehittyvät.  Otammekin siksi kantaa maankäyttösuunnitelmiin ja annamme mielipiteitä asema- ja yleiskaavoista.

Historiatiedon kerääminen on myös meille tärkeä asia. Seura ylläpitää kotiseutuarkistoa, jonne on tallennettu vanhoja valokuvia, asiakirjoja, karttoja, postikortteja, esineitä ja muuta arvokasta historiallista aineistoa. Mikäli haluat luovuttaa aineistoa arkistoon, ota yhteyttä arkiston ylläpidosta vastaaviin henkilöihin.