Pirkan polut

Pirkkalan ja Lempäälän alueelle rakentuu lähivuosina Pirkan polut -niminen, noin 100 kilometrin polkureitistö. Polut yhdistyvät Lempäälän suositun Birgitan polun kanssa.

Hankkeen projektikoordinaattorina  on toiminut Markku Kuusjärvi. Pirkkala-Seura on vastannut reitin toteutuksesta, rahoitusvastuista ja sopimusjärjestelyistä maanomistajien kanssa. Hanke on saanut EU:n Kantri -rahoitusta. Hanketta toteutetaan yhteistyössä Pirkkalan kunnan ja Pirkkalan Namikan kanssa.

Pirkan polut -reitistä julkaistaan painettu kartta ja sille opastetaan myös verkossa. Hanke on edennyt reitistön merkitsemisvaiheeseen. Tarkoituksena on myös kunnostaa polut ja rakentaa sen varrelle levähdyspaikat (laavut, jätepisteet ja kuivakäymälät).