100 tarinaa Pirkkalasta - Ohjeet kirjoittajalle

Hienoa, että haluat jakaa meille tarinasi!

Voit kirjoittaa oman tarinasi tai haastatella toista henkilöä ja kirjoittaa hänen tarinansa. Voit myös kertoa jonkin edesmenneen henkilön aiempia, vielä julkaisemattomia muistelmia.  Huomioithan aina tarvittaessa omaisten tai läheisten luvan muistelmien julkaisemiseen.

Mistä aiheesta voisin kirjoittaa?

Haluaisimme kuulla omista ajatuksistasi, tunteistasi ja kokemuksistasi. Kerro mielenkiintoisia yksityiskohtia, jotta lukija kiinnostuu tarinastasi. Voit olla vakava, hauska tai jotain siltä väliltä.  Kerro meille vaikkapa:

• mieleen jääneistä tapahtumista ja sattumuksista,
  • suosituista kokoontumispaikoista tai luontokohteista
  • henkilöistä, joihin liittyy värikkäitä muistoja
  • ajankohdista, joissa tapahtui isoja muutoksia ihmisten arjessa

Minkä pituinen teksti saa olla?

Toivomme mielellään lyhyitä tarinoita, jotta saamme niistä hienoja kokoelmia julkaistavaksi painetuissa kirjoissa ja verkossa.

Tekstin pituus  saisi olla enintään kolme A4 sivua (noin 600 sanaa). Lyhyempikin juttu voi toki olla.

Miten käytätte Pirkkala-Seurassa lähettämääni tarinaa?

Parhaita kertomuksia ja kuvia julkaistaan Pirkkala-Seuran kirjoissa, kotisivuilla nettiradiossa. Voimme myös sopia yhdessä, että tarjoamme hienoa tarinaasi julkaistavaksi Pirkkalainen -lehdessä.

Kirjassa julkaistavia tarinoita saatetaan toimittaa ja lyhentää; saat nämä muutokset hyväksyttäväksi ennen julkaisemista.

Minulla olisi sopiva valokuva tarinani kuvitukseksi, miten toimin?

Ennen kuin lähetät kuvan, kerro meille, mitä kuva esittää ja milloin se on otettu – tai arvio siitä. Voit kertoa kuvasta samalla, kun lähetät tarinan sähköpostilla tai kirjeessä. Kerro myös kuvaajan nimi, jos se on tiedossa. Huomioithan, että sinulla on oikeus ja lupa luovuttaa kuva julkaistavaksi.  Jos kuva voisi sopia julkaistavaksi, lähetämme tarkemmat ohjeet sen lähettämisestä. Paperivalokuva tulisi tallentaa digikuvaksi. Kuvien tarkkuus on noin 300 ppi. Sovitaan yhdessä kuvan digitoinnista.

Mihin tarvitsette nimeäni ja yhteystietojani?

Keräämme tarinoiden kirjoittajilta nimen, sähköpostiosoitteen tai postiosoitteen ja puhelinnumeron. Säilytämme henkilötietojasi, jotta voimme olla yhteydessä ja pyytää hyväksyntääsi mahdolliseen muutokseen tai lyhentämiseen ennen julkaisemista.
Tarvitsemme sinulta suostumuksen henkilötietojen käsittelyyn ja tarinan käsikirjoituksen käyttöön ja muokkaukseen. Lähetä meille ohjeiden mukana oleva lomake allekirjoitettuna samalla kun lähetät tarinan. Voit lähettää sen paperisena tai skannattuna sähköpostiin.

Minne lähetän tarinan?

Jos kirjoitat tarinasi tietokoneella, tallenna se muokattavana tekstitiedostona (.doc, docx tai .txt) ja lähetä sähköpostissa osoitteeseen: pirjo.jukarainen[at]pirkkalaseura.fi.

Voit myös lähettää tarinan postitse tai tuoda sen toimistolle: Pirkkala-Seura, Suupantie 2 A 10, 33960 Pirkkala.