100 tarinaa Pirkkalasta - jaa meille oma tarinasi!

Kuvituskuva mikrofonista
Kuva Pixabay -kuvapankki

Olisiko sinulla tai jollakin tuntemallasi henkilöllä hyviä tarinoita Pirkkalasta?

Pirkkalan kunta vietti 100-vuotisjuhlaansa vuonna 2022. Ajattelimme Pirkkala-seurassa koota vähintään yhtä monta elämänmakuista tarinaa paikallisista ihmisistä, paikoista ja tapahtumista. Isot kiitokset tarinoita lähettäneille! Juhlavuosi päättyi, mutta tarinoiden keruu jatkuu edelleen.

Kutsumme sinut mukaan!

Olisiko sinullakin jokin hyvä juttu tai muistelma Pirkkalasta. Tarina voi kertoa itsestäsi tai kuvata Pirkkalan elämänmenoa jonkun muun silmin. Voit siirtyä ajassa taaksepäin - joko eiliseen tai vieläkin kauemmas tai sitten kertoa arjesta tässä ja nyt.

Jutun ei tarvitse olla pitkä. Muutama lause tai sivu riittää. Voit kertoa vaikkapa siitä, miten Pirkkala on muuttunut?   Miltä täällä näyttää ja tuntuu nyt? Millaisia hauskoja sattumuksia on jäänyt mieleen? Mikä on koskettanut syvästi?

Vai olisiko joku muu hyvä tarinankertoja? Voit myös haastatella toista henkilöä ja kirjoittaa ylös hänen kertomuksensa.

Julkaisemme muistelmia Pirkkala-Seuran kustantamissa kirjoissa. Tarinasi saattaa kuulua myös Pirkkala-seuran nettiradiossa. Keräämme parhaimpia tarinoita ja kuvia myös tänne verkkosivuille.

Kiinnostuitko? Mahtavaa!

Katso tästä ohjeet kirjoittajalle ja lähetä meille postia.

Tässä jotakin ideoita tarinasi aiheeksi. Voit toki otsikoida juttusi aivan vapaasti.

Muuttajan tarina - Miten minusta tuli pirkkalalainen?

Töissä Pirkkalassa (kaupassa, tehtaassa, pankissa, poliisina, opettajana, yrittäjänä, kunnan työntekijänä…

Koulukokemuksia (miltä maistui kouluruoka, miten sujuivat koulumatkat, ”legendaariset opettajat”)

Maatilan arkea ja eläinten hoitoa

Pirkkalan kehitystä suunnittelemassa (viranhaltijana, luottamushenkilönä)

Huvilaelämää, mökkeilyä ja vapaa-ajan viettoa

Sota-ajan kokemuksia ja muistelmia

Harrastuksissa (uimarannoilla, hiihtokilpailuissa, ratsastaen, luontopoluilla…)

Yhdessä olemista (tanssilavoilla, kioskien kulmilla, kerhoissa ...)

Muuttunut Pirkkala - Mikä on paremmin, mikä ei enää niin hyvin?